Thursday

Tentang saya?

Assalamualaikum
Saya perasan ramai yang pertama kali berjumpa saya, pasti akan riak mukanya pelik...hairan.Jangan pelik...jangan hairan, saya sederhana saja, sama macam kamu juga...saya sederhana, beli barang-barang murah saja.
Saya perasan...riak wajah kamu...tiada yang pelik pun....

Sebenarnya dalam jiwa saya ada ini...:
- saya akan pakai purdah, cuma masa belum tahu bila. tetapi akan pakai.
- saya suka doa...sebab saya selalu dalam kesusahan...
- saya suka hias, kemas rumah
- saya suka masak, tempat paling best untuk saya lepak rumah
- saya suka kanak-kanak
- saya suka ke arah islamik
- saya suka sederhana
- saya suka bantu orang
- saya suka berkawan
- saya tak pandai bersembang baru-baru ini
- saya sedikit slow, tak tahu kenapa
- saya tidak banyak cakap semenjak 2 menjak ini
- saya tidak suka cerita merapu
- saya suka diam, bila tanya saya akan jawab.
- saya tak sombong, cuma tak banyak cakap
- saya tak suka kacau orang

saya hanya fikir untuk sempurnakan kematian saya. setiap hari saya fikir cukupkah bila saya mati nanti?
saya buat apa pun untuk saya mati nanti. Kerana waktu mati saya tiada tetap. Mungkin sekejap lagi.
Hanya Allah yang tahu. Jadi matlamat utama saya, pastikan mati dengan kalimah allah. syurga dan neraka belum tentu kerana hanya allah yang maha berkuasa. Sepastinya saya memilih syurga, namun...layakkah saya ke syurga... itulah yang saya mencari, memastikan ianya sentiasa bersedia...

No comments:

Post a Comment