Friday

Penjagaan Muka : Cetaphil Pilihanku...

Assalamualaikum
Hi Readers! Salam Syawal. Saya dan suami ada lebih kurang 18 hari sahaja lagi untuk bersiap ke Mekah.
Insyaallah...ada suka dan ada duka. Segalanya ujian...
Sementara di sana nanti, saya terfikir untuk bawa Cetaphil ke sana. Bolehkah? Sebelum ini saya pernah baca tentang ada barangan yang dibuat khas untuk kegunaan jemaah haji. Acohol Free. Hmmmm Cetaphil? Nanti saya nak tanya Dr Hanan.

Apa yang saya nak kongsikan, saya dan Cataphil ini...Dr Venkat telah syorkan saya Cetaphil Oily Skin. Sebotol dalam RM55 fuh... memang mahal. Satu hari saya ke Farmasi, untuk beli Cetaphil yang berharga RM48. ingatkan sama rupanya salah beli lah... yang ini namanya Gentle Cleanser. Hmmmm salah beli! Botol besar pulak.
Jadi tak nak membazir, saya belasah juga. Ikut step yang diberikan. Ianya jenis wipe. tak perlu pakai air.
Seminggu pakai saya perasan kulit muka saya semakin cerah.
Minggu yang kedua...makin cerah... Hehehe tunggu ahad ni ada tak orang tegur muka saya ni? hehehe
Jerawat? Dah tak de pun. Maybe dah jemu naik kat muka saya kot.
Yang best tu...kulit muka saya ni warnanya kuning langsat cerah. Jadi, selalu terkena panas akan terbakar.
Dulu kecik2 memang putih melepak. Sejak pakai Cetaphil ni, husband ada tegur, muka makin putih.
Hehehe...suka.
Improvement... Cuma parut jerawat nampak merah2... nanti hilanglah tu...

No comments:

Post a Comment